پ. شهریور ۱۴ام, ۱۳۹۸

ورود اوریو به جدول گوگل با 0.2 درصد سهم بازار؛ آمار جدید از توزیع نسخه های اندروید

۱ min read

به گزارش تاچ نت؛ گوگل در تاریخ 6 فروردین 1396 نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود با نام اندروید O یا اوریو را معرفی کرد. پس از رونمایی از سیستم عامل اندروید برای اولین بار در سال ۲۰۰۸، سیستم‌عامل موبایل گوگل همواره با بهره‌گیری از امکانات جدید، هرساله در کنار پیشرفت گوشی‌های هوشمند، روبه‌جلو حرکت کرده تا به مرحله‌ی امروزی رسیده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اندروید O یا اوریو در قالب نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان منتشر شده است تا از این طریق، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اندروید با امکانات، محیط و API-های اندروید آشنا شوند و تغییرات مورد نیاز را در محصولات خود ایجاد کنند.

به تازگی شرکت گوگل آمار توزیع نسخه های مختلف سیستم عامل موبایل خود را منتشر کرده که بر اساس آن، اندروید 8 اوریو برای نخستین بار و با سهم 0.2 درصدی وارد جدول مربوطه شده است.

اوریو

با توجه به اعداد و ارقام، تنها نسخه ای که در کنار اوریو شاهد افزایش سهم بازار بوده، اندروید 7 نوقا است که در مجموع 2 درصد رشد داشته و حالا 17.8 درصد بازار را در اختیار دارد. از طرف دیگر اما اندروید 6 مارشملو با وجود کاهش 0.2 درصدی، همچنان با 32 درصد بیشترین سهم را از آن خود کرده است.

سایر ورژن های اندروید نیز با افت سهم کاربران مواجه شده اند که آب نبات چوبی با 27.7 درصد، کیت کت با 14.5 درصد، جیلی بیلی با 7.6 درصد، و بستنی حصیری و نان زنجبیلی هرکدام با 0.6 درصد در بازار ماه اکتبر حضور دارند.

گفتنی است بسیاری از تولیدکنندگان تلفن هوشمند برای تسریع به روزرسانی ها و پشتیبانی بیشتر از موبایل های خود، به سمت ساده سازی رابط کاربری و نزدیک شدن به اندروید خالص رفته اند که در این میان حتی کمپانی HMD وعده داده که تمام محصولات نوکیا را در آینده به اندروید P ارتقا خواهد داد.

منبع : gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *