پ. خرداد ۹ام, ۱۳۹۸

نحوه صحیح بک لینک سازی ، جادوی سئو

۱ min read
نحوه صحیح بک لینک سازی ، جادوی سئو
4.7 (93.33%) 3 vote[s]

آموزش سئو تاچ نت – بک لینک سازی مهم‌ترین تکنیک سئو است و از آنجایی که داشتن رنک بالا مهم‌ترین فاکتور یک بک لینک سازی مفید و موثر است، خرید بک لینک دائمی به تجارتی برای وب سایت‌ها تبدیل شده است.

امروزه در هر حوزه‌ای شاید صدها وب سایت مختلف فعالیت دارند. همین مسئله باعث شده است تا بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل (همان سئو جادویی)، به بزرگترین دغدغه کسب و کارهای اینترنتی و صاحبان وب سایت تبدیل شود.در بین تمام فاکتورهای سئو بک لینک سازی اهمیت ویژهای دارد.

یکی از روش هایی که در سئو برای بالا بردن رنک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود بک لینک سازی (Link Building) می باشد که بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.

مطلب مرتبط :  تفاوت فرانت اند و بک اند چیست؟

تاثیر بک لینک‌های خارجی در سئو به مراتب بیشتر از تاثیر لینک‌های داخلی وب سایت شماست. از این رو وب سایت‌های بسیاری خرید بک لینک را به عنوان یک استراتژی سودمند در سئو تلقی می‌کنند، تفکری که کاملا درست است.

از طرفی هنگامی که سایر وب سایت‌های معتبر به شما لینک بدهند، افراد زیادی با نام کسب و کارتان آشنا می‌شوند و از اعتبار سایتی که به شما بک لینک داده است هم برای خود اعتبار خریده‌اید.

بک لینک سازی
بک لینک سازی

قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت بارگذاری گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.

بک لینک سازی یکی از بهترین روش‌ها برای برندینگ وب سایت است. بک لینک‌ها در اصل لینک‌هایی هستند که از یک صفحه وب به صفحه وب دیگری داده می‌شوند. این لینک‌ها می‌توانند از صفحه‌ای در وب سایت‌تان به صفحه دیگری از آن باشد که بک لینک داخلی نامیده می‌شود و یا اینکه سایر وب سایت‌ها به سایت شما لینک بدهند که به این نوع بک لینک‌ها، بک لینک خارجی گفته می‌شود.

هر چه تعداد بک لینک‌های خارجی به وب سایت شما بیشتر باشد، اعتبار وب سایت‌تان در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بیشتر می‌شود. بنابراین رتبه وب سایت شما تحت تاثیر تعداد بک لینک‌های مفید، به سرعت بهبود می‌یابد.

عملیات بک لینک سازی می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز 100 بک لینک ایجاد ننمایید و روز دیگر 10 بک لینک و سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.

بک لینک سازی و یا حتی خرید بک لینک باید کاملا هوشمندانه انجام شود در غیر این صورت می‌تواند به جای افزایش رتبه وب سایت، رنک سایت شما را کاهش بدهد.

یک لینک‌های اسپم در کفه دیگر ترازو هستند، بک لینک‌های بی‌ارزشی که به رایگان و یا با قیمت بسیار ارزانی از وب سایت‌های اسپم دریافت شده باشند. این دسته بک لینک‌ها نه تنها اعتباری برای سایت شما به همراه نخواهند داشت بلکه ممکن است روی رتبه وب سایت‌تان تاثیر منفی هم بگذارند. بنابراین در انتخاب دریافت و یا خرید بک لینک دقت کنید.

۱ thought on “نحوه صحیح بک لینک سازی ، جادوی سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *