د. تیر ۱۰ام, ۱۳۹۸

داستان لوگو برند های معروف – بخش اول

۱ min read
به این نوشته امتیاز دهید !

ممکن است قبلا شما هم بازی “حدس لوگو ” را انجام داده باشید. اما مطمئنا داستان طراحی برخی از برندهای معروف را نمی‌دانید، بنابراین با خواندن این مطلب شما هم می‌نوانید جز‌ء معدود افرادی باشید که از داستان و ایده‌ی اصلی طراحی این لوگوها باخبر می‌شوید.

شاید طراحی لوگو از نظر شما ساده باشد اما تابحال به این فکر کرده‌اید چرا کمپانی‌ها تا این اندازه روی لوگو سرمایه‌کذاری و هزینه صرف می‌کنند؟ امروزه موفقیت در دنیای تجارت و کسب و کار چیزی به‌جز یک بازی بچه‌گانه است، دنیایی که در آن هیچ‌چیز بدون منطق وجود ندارد، دنیایی که در آن هیچ اقدامی بدون هدف از پیش تعیین‌شده انجام نمی‌گیرد. لوکو هم در دنیای کسب و کار یک ابزار باارزش و تاثیرگذار تلقی می‌شود. در حقیقت روزهایی که کمپانی‌ها از نام خودشان مستقیما به‌عنوان لوگو استفاده می‌کردند گذشته است. امروزه شرکت‌ها به‌دنبال راه‌های خلاقانه و جدید برای معرفی و نمایش نامشان هستند. این کار تنها با ورود به دنیای طراحی و صرف وقت و هزینه‌های زیاد تحقق پیدا می‌کند. با تاچ نت بیشتر بدانید

1 – آمازون

جف بزوس موسس آمازون به ۲ دلیل از اسم آمازون برای نامگذاری شرکت خود استفاده کرد:
اول اینکه حرف A که در ابتدای این کلمه آمده، در ابتدای حروف الفبای انگلیسی هم قرار دارد.
دوم اینکه رودخانه آمازون بسیار جذاب و بی‌نظیر بوده و همچنین بی‌نهایت پهناور و البته طولانی‌ترین رودخانه دنیا نیز هست.
همچنین در قسمت زیرین لوگو یک فلش زرد رنگ را مشاهده می‌کنید که از حرف A تا Z کشیده شده است و به‌این معنی است که در فروشگاه‌های آمازون می‌توانید هرچیزی که به‌دنبال آن هستید را پیدا کنید.

لوگو آمازون

2 – مک دونالد

لوگوی مک‌دونالد خیلی حاوی علامت‌ها و نشانه‌های نهفته‌ای نیست و این نماد دقیقا از همان حرف M الفبای انگلیسی برگرفته شده است. طبق گفته‌های بی‌بی‌سی، بسیاری از افراد این لوگو را با اشکال مختلفی اشتباه می‌گیرند اما در کل لوگوی مک‌دونالد دقیقا معرف حرف اول نام این رستوران زنجیره‌ای مشهور است.

لوگو مک دونالد

3 – اپل

البته که همه می‌دانند این لوگو معرف اگل و همان میوه‌ی سیب است اما تا به‌حال به‌این فکر کرده‌اید که چرا یک سیب گاز زده را به عنوان نماد شرکت انتخاب کرده‌اند؟ در اصل طراح این لوگو می‌خواسته از اینکه مردم این لوگوی سیب را با دیگر میوه‌ها مانند گیلاس اشتباه نمی‌گیرند، اطمینان پیدا کند. ضمنان این لوگو نماد سیب گاز شده توسط حضرت آدم از درخت معرفت که در کتاب‌های دینی درباره آنها خوانده‌ایم نیز برگرفته شده است.

لوگو اپل

4 – تویوتا

شاید شما هم لوگوی شرکت تویوتا را به یک پسر گاوچران آمریکایی با همان کلاه‌های معروفشان تشبیه کنید. اما در حقیقت این لوگو ظاهر یک چشم انسان را نشان می‌دهد که درون آن چند خط از میان یکدیگر عبور کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که شرکت تویوتا در ابتدا ماشین‌های بافندگی را تولید می‌کرده، البته هر تکه از این لوگو یکی از حروف الفبایی به‌کار رفته در نام تویوتا را نشان می‌دهد.

لوگو تویوتا

5 – ویکی پدیا

شاید شما هم صدها مرتبه از اطلاعات و مطالب وبسایت ویکیپدیا استفاده کرده‌اید اما هیچ‌وقت به ایده‌ی اصلی در طراحی لوگوی این وبسایت پربازدید توجه نکرده باشید. هر تکه از این پازل کروی شکل در حقیقت نشان دهنده یک حرف الفبا و یا یک کاراکتر به‌خصوص در زبان‌های مختلف دنیا است. پازل تکمیل نشده در این لوگو هم نشان‌دهنده طبیعت اتمام ناپذیر برخی از پروژه‌ها مانند اطلاعات، مقاله‌ها و زبان‌هایی است که هنوز به این وبسایت اضافه نشده‌اند.

لوگو ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *