پ. خرداد ۹ام, ۱۳۹۸

تست فنی هیوندایی i10 جدید در تهران + عکس

۱ min read
تست فنی هیوندایی i10 جدید در تهران + عکس
5 (100%) 1 vote[s]

به گزارش تاچ نت و به نقل از عصر ایران هیوندایی i10 ، خودروی دوست داشتنی کره‌ای‌ها به تازگی توسط کرمان موتور همراه با برادر بزرگترش هیوندا i20 وارد شهرهای کشور شده و قرار است بخت خود را روی جاده‌های سرزمین مان بیازماید. شاید نام هیوندای i20و i30 به دلیل سابقه حضور در ایران برای همگان آشنا باشد اما این‌بار هیوندایی تصمیم گرفته تا طیف i‌های خود در کشورمان را کامل کند و با قراردادی که با کرمان موتوری ها بست i10 جدید را وارد ایران کرد.

دومین نسل از هیوندایی i10 برای اولین بار 4 سال پیش (2013) در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت به نمایش درآمد و اینک می‌توان نمونه‌هایی از مدل های این خودرو را با تغییرات به روز شده در خطوط مونتاژ کارخانه‌های وطنی یافت.

نوزاد جدید هیوندایی با طول 3665، عرض 1660 و ارتفاع 1500 میلی‌متر در جایگاه یک خودروی شهری تمام عیار قرار می‌گیرد و به راحتی از میان کوچه‌ها و گذرگاه‌های باریک می‌گذرد. از دیگر سو با این خودرو به استاد پارک در فضاهای تنگ و باریک بدل خواهید شد. این خودرو در مقایسه با نسل اول که در سال 2007 چشم به جهان گشود کمی جادارتر و به روز تر با امکانات کامل معرفی شده است.

در هیوندایی i10 ظاهر خودرو در عین کوچکی جذاب بوده و حتی می توان آن را از برادر ناتنی خود کیا پیکانتو جذاب تر نامید در نمای جلوی خودرو چراغ‌های کشیده و روز تاب را در کنار مه‌شکن‌ها می بینیم که نمای خوبی را به ظاهر خودرو بخشیده است.هیوندایی i10

اگر در هندوستان زندگی می‌کردید، گرند i10 را در تریم‌های مختلفی می‌یافتید، که با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی ارائه می‌شد. اما در حال حاضر خودروی مورد بررسی که در ایران مونتاژ شده است از یک موتور بنزین سوز “کاپا” بهره می‌برد که حدود 1248 سی‌سی (1.25 لیتر) حجم دارد. موتور 4 سیلندر بوده و از نوع 16 سوپاپه DOHC به شمار می‌آید. این سامانه مولد نیرو می‌تواند با گشتاوری معادل 121 نیوتن‌متر قدرتی معادل 86 اسب‌بخار را تولید کند و خودرو را با بیشینه سرعت 166 کیلومتر بر ساعت پیش راند. این اعداد برای یک مدل شهری آمار چندان بدی نیز محسوب نمی‌شود اما محدودیت قدرت موتور شاید در سر بالایی ها با وجود سرنشین کامل و بار چندان هم به ذائقه‌تان خوش نیاید. ولی باید از آی 10 در حد و اندازه خودش انتظار داشت که  اتفاقا می توان گفت که موتور 1250 سی سی آن شما را ناامید نخواهد کرد.

هیوندایی i10

موتور این خودرو نیز با یک سامانه انتقال قدرت 4 سرعته خودکار تیپ‌ترونیک کاملا هماهنگ شده است که  این در صنعت بزرگ اتومبیل کمی قدیمی محسوب می‌شود اما چندان سخت نگیرید، چرا که هنگام قرار گرفتن پشت فرمان کاستی‌های خودرو را فراموش می‌کنید. فرمان برقی است و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. روکش فرمان چرمی بوده و با دکمه‌های روی آن می‌توانید سامانه صوتی را کنترل کنید. از طرفی خودرو یه نمایشگر سفری نیز مجهز است.

ترکیب دو رنگ کنسول، صندلی‌ها و پنل‌ درها چشم‌نواز است. ترکیب رنگ کرم و خاکستری ظرافت خاصی را به کابین بخشیده است و به دلیل کاربرد رنگ روشن، آن را بزرگتر نشان می‌دهد.

هیوندایی i10 همچنین به حسگرهای پارک عقب مجهز شده و به رانندگان در هنگام پارک خصوصا در فضاهای کوچک کمک می‌کند. سامانه تهویه درون کابین نیز عملکرد خودکار و مطبوعی را از خود نشان می‌دهد.

محفظه بار در این خودرو 218 لیتر گنجایش دارد  اما می توانید  در مواقع نیاز  با تا کردن صندلی‌های عقب، حجم محفظه بار را به 1012 لیتر افزایش دهند.
هیوندایی i10

زمانی که با سرعتی نزدیک به 80 کیلومتر در ساعت در سر یک پیچ حرکت کردیم، عملکرد سامانه ESP   را به وضوح دیدیم. این سامانه که برنامه ثبات الکترونیک ترجمه می‌شود، به راننده کمک می‌کند با کنترل فرمان و در بعضی موارد ترمزها و حتی کم کردن نیروی موتور، کنترل از دست رفته خودرو را بازگشته و مسیر خود را به راحتی و بدون لغزش طی کند. جالب است بدانید که بر اساس تحقیقی که صورت گرفته، با استفاده از سیستم ESP، یک سوم از تصادف‌ها کاسته می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سیستم در کنترل و امنیت خودرو است.

کارایی سامانه ترمز ABS  قابلیت ترمزها توقف زودهنگام و هدایت‌پذیری خودرو در هنگام ترمز را به خوبی نمایش درآورد. حال تصور کنید مجموعه ABS   با یک سامانه EBD کامل شود.EBD یک فناوری ترمز اتومبیل است که به شکل خودکار میزان نیروی وارده به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند. همچنین هیوندا آی 10 در موضوع ایمنی علاوه بر ترمز ABS و سیستم EBD و ESP به دو ایربگ نیز مجهز شده  است .

 در مجموع می توان هیوندا آی 10 را خودرویی با امکانات نسبتا به روز  و ظاهری مناسب و زیبا دانست که اگرچه محدودیت قدرت موتور آن ممکن است برای برخی های خوشایند نباشد اما ظاهر مناسب و ایده‌آل آن برای فضاهای شهری ،کم سر و صدایی موتور و خدمات پس از فروش نمایندگی ها کرمان موتور که در سراسر کشور وجود دارند می توان در خرید آن تاثیر گذار باشد. هرچند که در رنج قیمتی 70 میلیون تومان خودروی غیر چینی صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک  به غیر کیا پیکانتو که البته آن هم در رنج قیمت بالاتری قرار دارد وجود ندارد و  بنابراین فسقلی هیوندایی می تواند برای کسانی که خواستار خرید خودروی شهری مناسب با امکانات مناسب و غیر چینی باشند گزینه ای مناسبی باشد.هیوندایی i10

منبع : عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *