خودرو

بررسی و مشخصات فنی بیسو تی 5 – Bisu T5

بررسی و مشخصات فنی بیسو تی 5 – Bisu T5
5 (100%) 2 votes

اخبار فناوری اطلاعات و خودرو تاچ نت – بیسو T5 یک کراس اوور سایز متوسط است که توسط کمپانی چینی بیسو به تولید می‌رسد. بیسو یک کمپانی بسیار جوان است و عمر آن حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. این کمپانی به برند بایک تعلق دارد.

این شرکت چینی یکی از شرکت های اقماری Beiqi -Yinxiang محسوب می گردد که خود این شرکت از جوینت ونچر دو شرکت دیگر با نام های Beijing Auto و موتور سیکلت سازی Yinxiang Motorcycle Group تشکیل شده است. Beijing Auto یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چین شناخته می شود که آن را در ایران با نام بایک BAIC می شناسیم. گروه صنعتی بایک در حال حاضر مالک برند های معتبر نظیر چانگان، سنوا ، ام جی و غیره می باشد. جوینت ونچر فوق پیش از این محصولات خود را تحت عنوان Huansu تولید و عرضه کرده بود .در حقیقت پلت فرم بیسو T5 دقیقا برای خودروهای هوانسو بوده که با تغییرات ظاهری تغییر نام داده است.

بیسو تی 5
بیسو تی 5

طراحی بیسو T5 مانند برادر کوچک‌ترش، بیسو T3، سادگی را در خود حفظ کرده است. در قسمت جلو یک جلوپنجره بزرگ مشکی با میله‌های افقی کرومی بسیار به چشم می‌آید که تا بالای چراغ‌ها ادامه یافته است. چراغ‌های جلو دارای قاب نسبتا کوچکی بوده و شامل دو چراغ گرد می شود. سپر بیسو T5 به دلیل طراحی زیبا و برجسته‌اش باعث شده است نمای جلویی این خودرو شیک و چشم‌گیر باشد. دو چراغ مه‌شکن در دو سمت سپر نیز حس اسپرت بودن این خودرو را افزایش داده است. کاپوت عضلانی خودرو و خطوط شارپ آن از دیگر ویژگی‌های طراحی ظاهری این خودرو است. موارد دیگری است که در طراحی قسمت جلو مشاهده می‌شود.

در نمای عقب چراغ‌هایی را می‌بینیم که ظاهرا از شاسی بلندهای معروفی چون رنو کولئوس برای طراحی آن کمک گرفته شده است. حتی می‌توان گفت ردپایی از طراحی چری تیگو 7 هم در این نما دیده می‌شود. کمی ناهماهنگی در بخش پشتی دیده می‌شود و ارتفاع پایین سپر موجب شده فضای زیادی بین شیشه عقب و سپر وجود داشته باشد.

بیسو تی 5
بیسو تی 5

وجود دو سراگزوز در گوشه‌ی چپ خودرو جلوه زیبایی دارد. تنها عیبی که می‌توان در طراحی بخش عقب بیسو T5 پیدا کرد، اندازه لوگوی بیسو است و به نظر می‌آید کوچک‌تر بودن آن می‌توانست به طراحی قسمت عقبی خودرو کمک زیادی بکند. در نهایت می‌توان به دو چراغ مه شکن بالای سپر اشاره کرد که برخلاف مدل T3 بصورت کشیده طراحی شده‌اند و به نحو زیبایی در بالای سپر قرار گرفته اند.

کابین بیسو T5 شباهت زیادی به T3 دارد و از زبان طراحی مشترکی برای آنها استفاده شده است. تریم دو رنگ در کنار نوارهای نقره‌ای رنگ در کابین مورد دیده می‌شود. بیسو T5 یک خودرو سه ردیفه است و 7 صندلی برای سرنشینان دارد و در حالت خوابیده بودن صندلی ردیف سوم، صندوق فضای زیادی برای گنجاندن وسایل دارد.

مطالب مرتبط :

خطوط شارپ و کشیده‌ی نمای جانبی بیسو T5 با بقیه جنبه‌های طراحی ظاهری این خودرو تناسب دارد. یکی از تنها معایب بیسو T5، درست مثل بیسو T3، رینگ‌های کوچک خودروست.

طراحی داخلی خودرو نیز هماهنگ با طراحی خارجی، اسپرت، زیبا و لوکس است. جنس مواد به کار گرفته شده در این قسمت مناسب است می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند. از نکات جالب طراحی کابین بیسو T5، می‌توان به دو رنگ بودن قسمت های مختلف کابین و دور دوخت بودن صندلی‌ها اشاره کرد باعث زیباتر شدن درون خودرو شده‌اند. فرمان زیبا و خوش دست در کنار مانیتور و کلیدهای تنظیم امکانات در قسمت مرکزی داشبورد نیز از موارد مهم در طراحی کابین‌ این خودرو به شمار می‌آیند.

بیسو تی 5
بیسو تی 5

در بخش ایمنی نیز این خودرو در تست‌های انجام توسط مرکز تست و بررسی حوادث جاده‌ای چین موفق بوده است که با توجه به تصاویر منتشر شده، می‌توان گفت که بیسو T5 پنج ستاره ایمنی را کسب خواهد کرد. از امکانات ایمنی این محصول نیز می‌توان به‌مواردی همچون ترمزهای ضد قفل ABS))، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی BA ،BOS ESC ،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB) و سیستم توقف خودرو در سر بالایی اشاره کرد.

بیسو T5 قرار است در دو مدل دستی و اتوماتیک در ایران به فروش برسد که مدل دستی از جعبه دنده 5 سرعته دستی و مدل اتوماتیک از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. اما موتور به کار رفته در این دو نسخه مشترک است. این موتور حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 150 اسب بخار و گشتاور آن به 215 نیوتن متر می‌رسد. قدرت مذکور برای به حرکت درآوردن جثه 1.6 تا 1.7 تُنی بیسو T5 چندان زیاد به نظر نمی‌رسد و نمی‌توان به عملکرد آن دل بست.

ابعاد و اوزان AT MT
طول × عرض × ارتفاع ۴۷۱۵×۱۸۳۰×۱۷۸۰ ۴۷۱۵×۱۸۳۰×۱۷۸۰
فاصله محوری ( میلی متر ) ۲۷۶۰ ۲۷۶۰
تعداد سرنشینان ۷نفر ۷نفر
سایز لاستیک ۲۱۵/۶۰ R17 – رینگ آلومینیومی ۲۱۵/۶۰ R17 – رینگ آلومینیومی
وزن خالص ( کیلوگرم ) ۱۶۶۵ ۱۵۷۰
موتور و قوای محرکه AT MT
نوع موتور F15D+B F15D+B
نوع گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
ترکیب موتور ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی
حجم موتور ( سی سی ) ۱۴۹۸- توربو شارژ ۱۴۹۸- توربو شارژ
ماکزیمم قدرت موتور ( اسب بخار ) ۱۵۰ ۱۵۰
ماکزیمم گشتاور موتور ( نیوتن متر ) ۲۱۵ ۲۱۵
سیستم تعلیق AT MT
تعلیق جلو سیستم مستقل با فنر پیچشی Macpherson سیستم مستقل با فنر پیچشی Macpherson
تعلیق عقب میله پیچشی میله پیچشی
سیستم ترمز / سیستم فرمان AT MT
سیستم ترمز (جلو ) ترمز دیسکی خنک شونده ترمز دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز ( عقب ) ترمز دیسکی ترمز دیسکی
مجهز به سیستم ترمز ABS +EBD
مجهز به سیستم های ترمز کمکی
BA , BOS ، ESC , TCS , HAS
ترمز توقف ( پارک ) دستی الکترونیکی (EPB)
توقف خودرو در سر بالایی(Auto hold )
سیستم فرمان برقی (EPS) برقی (EPS)
مکانیزم قفل غربیلک فرمان برقی برقی
اسماعیل رزم آرا
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *