گوناگون

با ارزش ترین برند های تجاری توسط فوربس منتشر شد

با ارزش ترین برند های تجاری توسط فوربس منتشر شد
5 (100%) 1 vote

فوربس امروز برای هفتمین سال متوالی لیست ۱۰۰ برند تجاری با ارزش جهان را منتشر کرد.

برند + فوربسبه گزارش تاچ نت فوربس امروز لیست با ارزش‌ترین برند های تجاری جهان را برای هفتمین سال پیاپی منتشر کرد. در لیست جدید فوربس، ۱۰۰ برند برتر تجاری جهان با مجموع ارزش ۱.۹۵ تریلیون دلار قرار دارند. در این لیست، اپل برای هفتمین سال پیاپی در صدر قرار گرفته است. اطلاعات ارائه‌شده توسط فوربس نشان از این دارند که ارزش اپل با افزایش ۱۰ درصدی یا ۱۶ میلیارد دلاری همراه شده و به بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است. بی‌شک اپل برترین برند موجود در حوزه‌ی الکترونیک بوده و کاربران وفاداری را به خود جلب کرده است. گوگل، به‌عنوان غول دیگر حوزه‌ی فناوری در حال نزدیک شدن به اپل است و با ارزش برند ۱۰۱.۸ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته است. ارزش اپل در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۳ درصد یا ۱۹.۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

در رتبه‌های بعدی کمپانی‌های مایکروسافت با ارزش ۸۷ میلیارد دلار، فیسبوک با ارزش ۷۳.۵ میلیارد دلار و کوکاکولا با ارزش برند ۵۶.۴ میلیارد دلار قرار دارند. لیست جدید فوربس دارای نکات جالب توجهی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کمپانی‌هایی که ارزش برند آن‌ها بیشترین افزایش را دارد، شامل آمازون با ۵۴ درصد، فیسبوک با ۴۰ درصد، استارباکس با ۲۴ درصد، گوگل با ۲۳ درصد و اَدوبی با ۱۸ درصد هستند.

کمپانی‌هایی نظیر آی‌بی‌اِم با ۲۰، اِچ‌اِس‌بی‌سی با ۱۸، کاترپیلار با ۱۱، اچ‌ اند اِم با ۱۱، کوچ با ۸ و کارتیه با ۸ درصد شاهد کاهش ارزش برند خود بوده‌اند.

کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی همچنین بالاترین رتبه‌ها از نظر ارزش برند را به خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طوری که اغلب ۱۵ کمپانی برتر از نظر ارزش برند شامل شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی هستند. اپل با در اختیار داشتن باارزش‌ترین برند تجاری جهان، آیفون‌های خود را با میانگین قیمت ۷۰۰ دلاری عرضه می‌کند که از این‌رو بیش از ۸۰ درصد سود بازار موبایل را در اختیار گرفته است.

[quotes quotes_style=”bpull” quotes_pos=”left”]The value of a company is the sum of the problems you solve together[/quotes]

فوربس هر سال ۲۰۰ برند برتر جهانی را زیر نظر می‌گیرد و معیارهایی همچون درآمد کسب‌شده را برای بازه‌ی سه‌ساله مورد بررسی قرار می‌دهد. فوربس تأثیر برند را در کسب درآمد و افزایش آن بررسی و هر برند را ارزش‌گذاری می‌کند. البته برندها در صنایع مختلف وضعیت متفاوتی دارند، برای مثال در بازار کالاهای لوکس و نوشیدنی‌، برند تأثیر بسیار بیشتری در مقایسه با شرکت‌های هوایی و شرکت‌های نفتی دارد.

لیست ۱۰ کمپانی برتر به‌قرار زیر است:

اپل (۱۷۰.۰)
گوگل (۱۰۱.۸)
مایکروسافت (۸۷.۰)
فیسبوک (۷۳.۵)
کوکاکولا (۵۶.۴)
آمازون (۵۴.۱)
دیزنی (۴۳.۹)
تویوتا (۴۱.۱)
مک‌دونالدز (۴۰.۳)
سامسونگ (۳۸.۲)
برای مشاهده‌ی لیست کامل می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

اسماعیل رزم آرا
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *