شبکه و اینترنت

گوگل قابلیت اد بلاک را به مرورگر کروم اضافه کرد؛ پایان عمر پاپ آپ و تبلیغات آزاردهنده

مرورگر کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهای موجود در دنیای فناوری محسوب می شود. گوگل امروز قابلیت اد بلاک را به مرورگر خود اضافه کرد.

گوگل قابلیت اد بلاکر را برای مرورگر کروم فعال کرد. گوگل برای جلوگیری از نمایش تبلیغات آزار دهنده و اجبار صاحبان این وب سایت ها به حذف آن ها، مسدودکننده تبلیغات را به مرورگر خود اضافه کرده است. توسط اد بلاک تمام تبلیغات مسدود نخواهند شد، بلکه تنها آن هایی که استاندارد تبلیغات را رعایت نکرده باشند، مسدود می شوند.

این ویژگی تبلیغات تمام صفحه، تبلیغاتی که به صورت خودکار صدا یا ویدیو پخش می کنند و تبلیغات فلشی را مسدود می کند؛ بنابراین امیدواریم دیگر شاهد چنین تبلیغات آزاردهنده ای نباشیم. گوگل امروز نحوه عملکرد این قابلیت و چگونگی اطلاع رسانی به صاحبان وب سایت های نامناسب از نظر تبلیغات را اعلام کرد.

اد بلاک

در نسخه دسکتاپ کروم تبلیغات پاپ آپ، بنرهای بسیار بزرگ، تبلیغات با پخش خودکار صدا یا ویدیو و تبلیغاتی که قبل از بارگذاری محتوای سایت نمایش داده می شوند، مسدود خواهند شد. در نسخه موبایل قوانین سخت گیرانه تری در نظر گرفته شده است. در این نسخه تبلیغات پاپ آپ، تبلیغاتی که پیش از بارگذاری محتوای وب سایت نمایش داده می شوند، بنرهای بزرگ، تبلیغات فلشی و تبلیغات تمام صفحه فیلتر می شوند.

گوگل برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل، از فرآیندی سه مرحله ای بهره می برد. بر اساس آن ابتدا سایت مورد بررسی قرار می گیرد سپس صاحب وب سایت اطلاع رسانی می شود و در نهایت در صورت عدم رفع مشکلات، بعد از 30 روز کروم تبلیغات سایت مربوطه را فیلتر می کند.

در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل کاربران می توانند قابلیت مسدودسازی تبلیغات را غیر فعال کنند. در نسخه دسکتاپ آیکون مربوط به این ویژگی در نوار آدرس قابل مشاهده است و در نسخه موبایل نوشته ای در زیر نمایشگر به کاربر نشان داده می شود.

در حال حاضر بسیاری از سایت های منتشر کننده تبلیغات، گوگل را برای چنین اقدامی سرزنش می کنند ولی به نظر می رسد در صورت دستیابی گوگل به هدف خود، وضعیت صنعت وب بهبود یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *