خودرو

سوزوکی سوئیفت اسپورت 2018 معرفی شد

پس از انتشار یک تیزر تبلیغاتی رسمی و تصاویر جاسوسی، سوزوکی سوئیفت اسپورت جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو از همیشه زیباتر است و در عین حال، ظاهر بسیار خشن‌تری در مقایسه با نسخه‌های پایین‌تر سوئیفت دارد و البته آیرودینامیک بدنه آن هم وضعیت بهتری دارد. تنها در نسخه اسپرت ویژگی‌هایی چون اسپویلر جلو و جلو پنجره با چینش شش ضلعی دیده می‌شود.

مشاهده ویدئو این خودرو در کانال آپارات تاچ نت

سوزوکی سوئیف اسپرت
suzuki swift sport

برای تمایز نسخه اسپرت با سایر نسخه‌ها، سوزوکی بخش‌های جدیدی را به خودرو افزوده از جمله رکاب‌های جانبی حجیم‌تر، رینگ‌های 17 اینچی صیقل خورده و یک رنگ بدنه زرد خاص که از خودروهای مسابقات رالی جهانی (WRC) قرض گرفته شده است. در عقب خودرو هم یک دیفیوزر و دو خروجی برای اگزوز در نظر گرفته شده که ظاهر اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند. در نهایت برای بهبود وضعیت آیرودینامیک، یک اسپویلر در عقب سقف نصب شده است.

در مقایسه با نسل قبل، سوزوکی سوئیفت اسپورت به طور قابل توجهی سبک شده و 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بدین ترتیب وزن این خودرو به زیر 1 تُن می‌رسد و در محدوده 970 کیلوگرم باقی می‌ماند.

همچنین برای موتور سوزوکی سوئیفت اسپورت دیگر از آن موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی استفاده نشده و سوزوکی تصمیم به استفاده از موتور 1.4 لیتری توربو گرفته است که قدرت چشمگیر 138 اسب بخاری و گشتاور 230 نیوتن متری تولید می‌کند.

سوزوکی سوئیف اسپرت
suzuki swift sport

برای مقایسه باید بگوییم که نسل جدید سوزوکی سوئیفت اسپورت ، 4 اسب بخار قدرت بیشتر و 70 نیوتن متر گشتاور بالاتری دارد. هدف از ساخت سوئیفت اسپرت، ایجاد لذت رانندگی است و به همین دلیل، سوزوکی از جعبه دنده 6 سرعته دستی برای انتقال نیروی آن بهره گرفته است. این جعبه دنده همانی است که در نسل قبلی وجود داشته اما مهندسین با اعمال تغییراتی، آن را بهبود داده‌اند و تعویض دنده‌ها در نسخه 2018 نرم‌تر صورت می‌پذیرد.

برای تمایز نسخه اسپرت با سایر نسخه‌ها، سوزوکی بخش‌های جدیدی را به خودرو افزوده از جمله رکاب‌های جانبی حجیم‌تر، رینگ‌های 17 اینچی صیقل خورده و یک رنگ بدنه زرد خاص که از خودروهای مسابقات رالی جهانی (WRC) قرض گرفته شده است. در عقب خودرو هم یک دیفیوزر و دو خروجی برای اگزوز در نظر گرفته شده که ظاهر اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند. در نهایت برای بهبود وضعیت آیرودینامیک، یک اسپویلر در عقب سقف نصب شده است.

سوزوکی سوئیف اسپرت
suzuki swift sport

در مقایسه با نسل قبل، سوزوکی سوئیفت اسپرت به طور قابل توجهی سبک شده و 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بدین ترتیب وزن این خودرو به زیر 1 تُن می‌رسد و در محدوده 970 کیلوگرم باقی می‌ماند.

همچنین برای موتور سوزوکی سوئیفت اسپورت دیگر از آن موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی استفاده نشده و سوزوکی تصمیم به استفاده از موتور 1.4 لیتری توربو گرفته است که قدرت چشمگیر 138 اسب بخاری و گشتاور 230 نیوتن متری تولید می‌کند. برای مقایسه باید بگوییم که نسل جدید سوئیفت اسپرت، 4 اسب بخار قدرت بیشتر و 70 نیوتن متر گشتاور بالاتری دارد. هدف از ساخت سوئیفت اسپرت، ایجاد لذت رانندگی است و به همین دلیل، سوزوکی از جعبه دنده 6 سرعته دستی برای انتقال نیروی آن بهره گرفته است. این جعبه دنده همانی است که در نسل قبلی وجود داشته اما مهندسین با اعمال تغییراتی، آن را بهبود داده‌اند و تعویض دنده‌ها در نسخه 2018 نرم‌تر صورت می‌پذیرد.

سوزوکی سوئیف اسپرت
suzuki swift sport

در داخل کابین همان صندلی‌های جالب و یک نمایشگر 7 اینچی جدید لمسی با هماهنگی با اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارد. در داخل کابین به مقدار زیادی رنگ قرمز استفاده شده که از جمله آن، صفحه آمپر سرعت است. این رنگ قرمز در درها، داشبورد، کنسول وسط و کمی هم در فرمان دیده می‌شود. پدال‌های آلیاژی و شیفترهای تعویض دنده کروم، تکمیل کننده این پکیج هستند.

مانند سوئیفت استاندارد، نسخه اسپرت هم با ویژگی‌های ایمنی متعددی عرضه می‌شود مانند هشدار حرکت بین خطوط (که در سرعت 60 تا 160 کیلومتر بر ساعت فعال است)، سیستم پیشرفته تشخیص موانع جلو (که از سرعت بالای 60 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود)، سنسورهای دوگانه ترمز و کروز کنترل تطبیقی که از جمله این ویژگی‌های ایمنی هستند.

سوزوکی سوئیفت اسپورت
suzuki swift sport
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *