شبکه اجتماعی

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام برای افزایش فالو و لایک چه موقع است ؟

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای افزایش فالو و لایک چه موقع است ؟

بسیاری از افراد علاقه مند هستن تا زمانی که تصویر یا ویدئویی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار میدهند بیشترین لایک و فالوور ممکن را کسب کنند، اما جالب است بدانید طی تحقیقاتی که صورت گرفته جهت افزایش بازدهی و بیشتر شدن لایک و فالوور گرفتن در اینستاگرام لازم است که به نکاتی توجه فرمایید.

هنگامی که اینستاگرام فعالیت خود را شروع کرد تنها یک اپ ساده برای اعمال فیلترهای مختلف روی تصاویر بود اما اکنون به یک شبکه‌ی اجتماعی بزرگ و ویرایشگر حرفه ای تصاویر تبدیل شده است.

بهتر است برویم سراغ موضوع اصلی نوشته که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای افزایش فالو و لایک چه موقع است ؟

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

بر اساس شرایط زیر ما به بررسی این موضوع پرداخته ایم که چه زمانی مناسب تر است تا شما بتوانید بیشترین بازدهی را از پست های خود دریافت کنید.

1- منطقه زمانی مختلف

اگر شما فالور یا دنبال کنندگانی از سراسر جهان دارید و مطالب را در ساعات خاصی از روز ارسال می‌کنید ممکن است نتیجه‌ای یکسانی نسبت به حالتی که فالورهای شما در یک منطقه خاص زندگی می‌کنند به دست نیاورید . برای مثال اگر بیشتر فالورهای شما از آمریکای شمالی هستند که در منطقه زمانی (Pacific (PST), Mountain (MST), Central (CST), and Eastern (EST زندگی می‌کنند ، شما می‌توانید تصاویر و ویدئو های خود را در حدود ساعت ۷ صبح تا حدود ساعت ۹ شب ارسال کنید؛ اما اگر مخاطبان شما از تمام دنیا هستند، زمان پست گذاری زیاد مهم نخواهد بود زیرا طیف بازدیدکنندگان شما از سراسر دنیا است و شامل منطقه زمانی خاصی نخواهد شد.

2- دموگرافی فالورهای هدف شما

بزرگ‌سالان به‌طورمعمول از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر کار می‌کنند احتمالاً به اینستاگرام در صبح سر می‌زنند، درحالی‌که دانشجویانی که تا دیروقت بیدار می‌مانند ممکن است در ساعات شب فعال باشند . شناختن مخاطبان هدفتان می‌تواند گام اول در تعیین این موضوع باشد که چه زمانی آن‌ها اینستاگرام خود را چک می‌کنند .

و سوال بعدی که در نوشته بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای افزایش فالو و لایک چه موقع است ؟ به شما پاسخ خواهیم داد این است که چه عواملی در ارسال پست در اینستاگرام موثر هستند.

1- چه نعداد پست در طول روز در اینستاگرام ارسال کنیم ؟

شاید برای شما هم ممکن است اتفاق افتاده باشد که بعضی افراد در طول روز پست های بسیاری قرار می دهند اما از این موضوع قافل می شوند که ارسال پست زیاد هم مخاطب را از صفحه شما ناراضی میکند و نتیجه مثبتی نخواهد داشت. اثر منفی دیگر این است که مخاطب به پست‌های بعدی توجه کافی را ندارد و گاها دیدن چند پست پی‌در‌پی از یک پیج، مخاطب را عصبی می‌کند . از طرفی برخلاف دیگر رسانه‌های اجتماعی، در اینستاگرام پست ها فقط یک بار در قسمت (Home) نمایش داده می‌شوند و همین باعث می‌شود تا برای هر پست طول عمر میانگین ۴ ساعت در نظر گرفته شود. یعنی اگر در ساعت‌های اولیه بعد از آپلود شدن، پست شما توسط مخاطب دیده نشد، زیر پست‌های دیگران مدفون شده و امکان دیده شدن آن کم می شود. پس بهتر است برای گذاشتن چندین پست در یک روز، حداقل ۴ ساعت میان زمان آپلودشان، فاصله وجود داشته باشد.

2- مخاطبان شما شامل چه رده های سنی می شود ؟

شناخت مخاطب هدف، شاید مهم‌ترین آیتم باشد. محتوای شما برای چه سنینی و چه قشری جذاب است؟ این افراد در چه ساعاتی از روز فرصت سر زدن به اکانت اینستاگرامشان را دارند؟

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

3- پست های مناسبتی در اینستاگرام ؛ قطعا مفید خواهند بود!

این آیتم برای پست هایی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به ماهیت محتوایی‌ای که دارند، برای ساعات و روزهای خاصی از هفته مناسبند. به عنوان مثال اگر پست مورد نظر شما تصویری از یک میز غذاست؛ اگر بعد از زمان ناهار (مثلا ساعت ۴) منتشر شود، مورد توجه واقع نمی‌شود و یا مثلا برای آخر هفته‌ها بهتر است از محتوایی سرگرم کننده و انرژیک استفاده شود.

4- پست های که تاریخ مصرفشان گدشته را ارسال نکنید !

طراحی اینستاگرام به تعبیر من ثبت لحظه‌هاست و مخاطب با دیدن پست‌هایی که در همان لحظه ثبت و منتشر شده‌اند، بیشتر هیجان‌زده می‌شود.اما برخی پست‌ها هستند که اگر در یک بازه زمانی منتشر نشوند ارزش خود را از دست خواهند داد و به قول معروف تا تنور داغ است باید نان را چسباند.
تصور کنید عکسی را که هنگام بارش برف گرفته‌اید را در یک روز آفتابی پست کنید و یا محتوایی که راجع به آتش سوزی محلی تهیه کرده‌اید را هنگامی که تب خبر خوابیده منتشر نمایید. دلیل دیگر این موضوع، هشتگ‎ها هستند که فقط زمانی که هنوز آن موضوع سر زبان‌هاست، جستجو می‌شوند.

اما با توجه به رفتار مخاطبان اینستاگرام تاکنون و شرایطی که عموم کاربران این برنامه دارند، می توان محدوده زمانی‌ای را مشخص کرد که بدون درنظر گرفتن موارد بالا، بتوان دیده شده پستتان را تا حد قابل قبولی تضمین کنید.

خب نتیجه گیری این نوشته :

اگر مخاطبان صفحه شما بیشتر ایرانی هستند لازم است که این نتیجه گیری را حتما ببینید.

اول صبح مناسب چه افرادی است ؟ ۷ تا ۹ صبح شامل چه مخاطبانی میشود ؟

این بازه بسته به مخاطبان پیج شما متفاوت است . به عنوان مثال این بازه زمانی مناسب کارمندان یا دانشجویانی هست که با سرویس به محل کار خود میروند زیرا فرصت کافی و مناسبی برای چک کردن اینستاگرامشان به شمار می‌رود .

۵ تا ۷ بعدازظهر چه مخاطبانی را به صفحه شما میفرستد ؟

این بازه زمانی به طور میانگین در اکثر مواقع نرخ مشارکت بیشتری از مخاطبان را به همراه دارد و دلیل این موضوع این است که افراد بعد از ساعت کاری، مدرسه یا دانشگاه حوصله کار جدی دیگری ندارند و دلشان می‌خواهد روی کاناپه منزلشان لم داده و چرخی در اینستاگرامشان بزنند .

۹ شب تا ۱ صبح مخاطبان شب زنده دار برای شما بهتر هستند !

در این بازه معمولا افراد بعد از خوردن شام و معاشرت کافی با اهل خانه، فرصت را غنیمت می‌شمرند تا در اینستاگرام سرو گوشی آب دهند . ۱۲ تا ۱ هم معمولا زمانی است که کاربران تا زمانی که خوابشان ببرد، در رختخواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند . دلیل دیگر انتخاب این بازه زمانی، این است که بعد از آن (از ۱ تا صبح) معمولا پستی گذاشته نمی شود و کسانی که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند باز هم پست شما جز آخرین پست‌ها خواهد بود و با کمی اسکرول کردن، آن را خواهند دید .

به طور کلی ! زمان پست کردن باید خارج از وقت کاری، دانشگاه و مدرسه و خوابیدن باشد . (۵ بعدازظهر تا ۱ شب + ۷ تا ۹ صبح)

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *